Hjælp til processen
TILMELD NYHEDSBREV

Jobannoncen – søger kandidaten jobbet eller ej?

Er jobannoncen engagerende og tiltrækkende?


Tiltrækker du de rigtige ansøgere i din jobannonce med få, men velvalgte ord? Kan man se, at jeres virksomhed ikke er ligesom de andre? Skaber I opmærksomhed og fanger interessen - samtidig med at I er ærlige, troværdige og ikke mindst konkrete i jobindhold?
Ønsker I en jobannonce, der ikke er lige som de andres - så læs videre.

Jobannoncen – skriv den gode stillingsannonce

Der er rigtig mange dårlige jobannoncer. Er jeres en af dem?

Jobannoncer der bruger mere plads på at fortælle ligegyldige informationer om virksomheden, i stedet for at fortælle om jobbet. Jobnnoncer der er udarbejdet ud fra en kedelig jobannonce skabelon, der får hele rekrutteringen til at se ud en anelse uproffesionel ud. Ofte virker det som om, at det er venstrehåndsarbejde, der er udført uden særlig megen omtanke.

Social Media Rekrutteringsstrategi (SMRS) – Sådan gør du!

For mange virksomheder bliver udformning af en struktureret indsats på de sociale medier mere og mere presserende. Med ca. 3 mill. danske Facebook profiler samt ca. 1 mill. danske LinkedIn profiler er det et must have. Men hvordan sammensætter virksomheder en social media rekrutteringsstrategi? Hvilke overvejelser bør man foretage sig og hvilke elementer bør indgå i strategien?

Du skal behandle dine ansøgere ordentligt

8 råd til den gode rekruttering

Rekrutteringen er for mange små- og mellemstore virksomheder desværre stadig et venstrehånds projekt, som bare skal overstås, så de kan komme videre med det det egentlig handler om, nemlig virksomhedens kerneydelser.

Succes med rekruttering via Sociale medier - Hvorfor og hvordan?


Social Media Rekrutterings-strategi (SMRS) er i dag for mange virksomheder blevet en disciplin, som de bør mestre, hvis de fortsat skal være med i kapløbet om de dygtigste medarbejdere og for at promovere deres virksomhed bedst og bredest muligt. Men mange virksomheder er fortsat tilbageholdende, andre famler sig frem og mangler retningslinjer samt indsigt i best practice. Med afsæt i dette vil jeg i to artikler forsøge at give mit bud på, hvorfor man overhovedet skal beskæftige sig med sociale medier og hvorfor nogle virksomheder er tilbageholdende med at tage disse kommunikationsværktøjer i brug.

Virksomheden og den internationale medarbejder har fået deres egen mand i Randers

"Selv om hverdagen i de fleste virksomheder lige nu er præget af finanskrise - eller "vækstpause" som jeg hellere vil kalde det -, så bliver rekruttering af kvalificeret arbejdskraft også fremover en af de største udfordringer for både private og offentlige virksomheder i Randers-området."

Underkategorier

Fordi dit job og din karriere betyder noget. Jobfisk.dk er onlinemagasinet, der vil inspirere dig i dit job, din karriere og din jobsøgning. Jobfisk.dk er sitet, der motiverer og til tider måske venligt provokerer dig. På sitet får du ny viden, gode historier, et kærligt spark og til tider et godt grin.