Artikler om rekruttering
TILMELD NYHEDSBREV

Talentfabrikken – Intern Lederrekruttering

Bogomtale

'Talentfabrikken - Intern Lederrekruttering' sætter fokus på virksomhedernes interne lederrekruttering og lederudvikling. Bogen argumenterer for at intern rekruttering og lederudvikling er langt at foretrække frem for ekstern rekruttering.

Employer branding – bagsiden af medaljen

Buzzword eller ej. Employer branding er en vigtig del af de danske virksomheders hverdag. Flere har skrevet om emnet. For at give et bud på hvordan employer branding kan anvendes og hvordan virksomheden får mest muligt ud af strategien. Ingen har dog set på bagsiden af medaljen...

Det ydmyge employer brand

Medarbejdere og virksomheder bør overveje at tilsætte en god portion ydmyghed til deres personal brand og employer branding. Læs om, hvorfor det ellers nemt kan ende galt.

Rekruttering på 24 måder

Rekruttering er kommunikation. Og et af rekrutteringens vigtigste elementer er formidlingen af budskabet ’Vi mangler en ny medarbejder’. I en tid, hvor buzzwords som ’flaskehalse’ og ’mangel på arbejdskraft’ florerer i medierne, som solen i vejrudsigten – af og til og hele tiden - er det yderst relevant for den enkelte virksomhed at stille spørgsmålet højt: Hvordan kommunikerer vi til omverdenen, at vi rekrutterer.

Ansøgerne Googler dig

Man siger, at medarbejdere vælger jobbet, og de forlader chefen. Det skal forstås på den måde, at en af de hyppigste årsager til at medarbejdere vælger at søge nyt job er, at de er utilfredse med deres chef. Det er jo ret trist for en medarbejder at have et job, man er rigtig glad for og gode kollegaer, men det går altså bare ikke med chefen.

Opskriften på den gode jobannonce

 

 

Klik og læs: 

 

Jobannoncen - skriv den gode stillingsannonce

 

 

Nedenstående artikel har efterhånden nogle år på bagen. Derfor ovenstående link.

 

 

 

Kampen om den kvalificerede arbejdskraft har aldrig været hårdere. Men hvordan sikrer virksomheder og organisationer sig, at deres jobannoncer ikke forsvinder i mængden. Profilnyt har set på, hvad der kendetegner den gode jobannonce.
Hos Danske Kommuner har man vurderet jobannoncer de sidste ti år, og i dommerpanelet sidder bl.a. Dorrit Løhndorf.

Denmark Recruitment News

Current state of the Danish labour market is that it is extremely hot.
Demand for suitable candidates is high and supply is low. We have the lowest rate of unemployment for several decades, this goes in particular for knowledge intensive employees.

Jobannoncen set med jobsøgerens øjne

Hvordan ser de højtuddannede kandidater på udbuddet af jobannoncer? Hvad tænder dem? Hvilke elementer i en jobannonce er med til at få dem til at læse et stillingsopslag fra lige netop din virksomhed eller organisation? Svarene finder du her.

Professionel og gennemtænkt rekruttering

Steffen Marstrand, stifter af Focus Recruitment og tidligere rekrutteringschef i Nokia Danmark tilbyder os i denne artikel et indblik i den gennemtænkte rekrutteringsproces.

Lav en bedre online jobannonce

Som personalekonsulent er der et par simple spilleregler du bør overholde når du er på jagt efter den rette kandidat. Specielt hvis du skriver en jobannonce som du ønsker at publicere online.

Underkategorier

Fordi dit job og din karriere betyder noget. Jobfisk.dk er onlinemagasinet, der vil inspirere dig i dit job, din karriere og din jobsøgning. Jobfisk.dk er sitet, der motiverer og til tider måske venligt provokerer dig. På sitet får du ny viden, gode historier, et kærligt spark og til tider et godt grin.