Artikler om rekruttering
TILMELD NYHEDSBREV

Om CV-søgning – fra arbejdsgivers synspunkt

Når du skal ansætte nye medarbejdere, er det som regel en god investering at foretage en CV-søgning på de portaler, hvor du indrykker din annonce. Det giver nemlig pote - ikke blot i form af flere ansøgere, men også bedre kvalificerede ansøgere.

Nyt rekrutteringsvåben til de unge

Danmarkshistoriens mest effektive rekrutteringskampagne kalder Post Danmark selv den sms-kampagne, som skaffede over 2.500 ansøgere på rekordtid.

Talentfabrikken – Intern Lederrekruttering

Bogomtale

'Talentfabrikken - Intern Lederrekruttering' sætter fokus på virksomhedernes interne lederrekruttering og lederudvikling. Bogen argumenterer for at intern rekruttering og lederudvikling er langt at foretrække frem for ekstern rekruttering.

Denmark Recruitment News

Current state of the Danish labour market is that it is extremely hot.
Demand for suitable candidates is high and supply is low. We have the lowest rate of unemployment for several decades, this goes in particular for knowledge intensive employees.

Employer branding – bagsiden af medaljen

Buzzword eller ej. Employer branding er en vigtig del af de danske virksomheders hverdag. Flere har skrevet om emnet. For at give et bud på hvordan employer branding kan anvendes og hvordan virksomheden får mest muligt ud af strategien. Ingen har dog set på bagsiden af medaljen...

Professionel og gennemtænkt rekruttering

Steffen Marstrand, stifter af Focus Recruitment og tidligere rekrutteringschef i Nokia Danmark tilbyder os i denne artikel et indblik i den gennemtænkte rekrutteringsproces.

Det ydmyge employer brand

Medarbejdere og virksomheder bør overveje at tilsætte en god portion ydmyghed til deres personal brand og employer branding. Læs om, hvorfor det ellers nemt kan ende galt.

Rekruttering på 24 måder

Rekruttering er kommunikation. Og et af rekrutteringens vigtigste elementer er formidlingen af budskabet ’Vi mangler en ny medarbejder’. I en tid, hvor buzzwords som ’flaskehalse’ og ’mangel på arbejdskraft’ florerer i medierne, som solen i vejrudsigten – af og til og hele tiden - er det yderst relevant for den enkelte virksomhed at stille spørgsmålet højt: Hvordan kommunikerer vi til omverdenen, at vi rekrutterer.

Ansøgerne Googler dig

Man siger, at medarbejdere vælger jobbet, og de forlader chefen. Det skal forstås på den måde, at en af de hyppigste årsager til at medarbejdere vælger at søge nyt job er, at de er utilfredse med deres chef. Det er jo ret trist for en medarbejder at have et job, man er rigtig glad for og gode kollegaer, men det går altså bare ikke med chefen.

Opskriften på den gode jobannonce

 

 

Klik og læs: 

 

Jobannoncen - skriv den gode stillingsannonce

 

 

Nedenstående artikel har efterhånden nogle år på bagen. Derfor ovenstående link.

 

 

 

Kampen om den kvalificerede arbejdskraft har aldrig været hårdere. Men hvordan sikrer virksomheder og organisationer sig, at deres jobannoncer ikke forsvinder i mængden. Profilnyt har set på, hvad der kendetegner den gode jobannonce.
Hos Danske Kommuner har man vurderet jobannoncer de sidste ti år, og i dommerpanelet sidder bl.a. Dorrit Løhndorf.

Underkategorier

Fordi dit job og din karriere betyder noget. Jobfisk.dk er onlinemagasinet, der vil inspirere dig i dit job, din karriere og din jobsøgning. Jobfisk.dk er sitet, der motiverer og til tider måske venligt provokerer dig. På sitet får du ny viden, gode historier, et kærligt spark og til tider et godt grin.