Artikler om rekruttering
TILMELD NYHEDSBREV

Jobannoncen – skriv den gode stillingsannonce

Der er rigtig mange dårlige jobannoncer. Er jeres en af dem?

Jobannoncer der bruger mere plads på at fortælle ligegyldige informationer om virksomheden, i stedet for at fortælle om jobbet. Jobnnoncer der er udarbejdet ud fra en kedelig jobannonce skabelon, der får hele rekrutteringen til at se ud en anelse uproffesionel ud. Ofte virker det som om, at det er venstrehåndsarbejde, der er udført uden særlig megen omtanke.


Jobannoncen = billig markedsføring

Mange virksomheder der ellers bruger mange penge på gode tekster og markedsføring i det hele taget, glemmer at give deres jobannoncer samme kritiske gennemgang, som de ville gøre med al anden markedsføring. Det på trods af at jobannoncen potentielt læses af rigtig mange mennesker – og ikke kun af dem der er i målgruppen for det aktuelle job.


Skriv et godt stillingsopslag

Ved at følge denne lille jobannonce tjekliste (der ikke ligner de andres jobannonce skabeloner) kan du komme godt i gang med at skrive din næste jobannonce.

 

  • Lav en fængende overskrift
  • Stil spørgsmål til læseren i forhold til stillingen
  • Fortæl hvilke opgaver der skal løses i jobbet
  • Fortæl om specifikke kompetencer ansøgeren skal besidde
  • Fortæl hvilke resultater man skal opnå. (uanset hvordan man vender og drejer det bliver man vurderet i alle job)
  • Vær ærlig. Hvis jobbet er rutinemæssigt, så fortæl det – så får du ansøgere der foretrækker dette
  • Skriv kun kontaktoplysninger på hvis du reelt er interesseret (og har tid) i at besvare spørgsmål om jobbet
  • Fortæl om virksomheden og miljøet på arbejdspladsen – men gå uden om klichéerne og find det unikke ved netop denne arbejdsplads.

Artiklen fortsætter efter billedet

Jobannoncen

Måske vil du opleve at du får færre ansøgere, hvis du følger ovenstående opskrift. Men til gengæld vil du opleve at flere af dem, der kommer, så faktisk er interessante i forhold til jobbet.

Derfor stil krav til din stillingsannonce. Den fortæller mere om virksomheden end man lige skulle tro. Du vil også forvente at jobansøgerne brugte tid på at sende jer en god og gennemarbejdet jobansøgning.
Og stil krav til din leverandør, hvis du får ekstern hjælp til rekrutteringsprocessen. I sidste ende er det jer en dårlig jobannonce falder tilbage på.

Når man først har lært det, er det ikke så svært.

 

 

Se hvad vi kan gøre for jeres jobannonce - klik her...

 

 

Hvorfor vil i nøjes med en ganske almindelig og kedelig jobannonce skabelon, når der ikke er tvivl om at kan gøres bedre...?

 

Få en gratis gennemgang af jeres jobannonce

 

 

OBS: Vi sender gennemgangen af jeres jobannonce til jer skriftligt på en mail, det er hurtigt og nemt! 

 

Kender du nogle, der kunne have brug for dette tilbud, så gør dem og fremtidige jobsøgende den tjeneste at dele dette tilbud med dem.

På forhånd tak!

 

 

Skriv den bedste og mest målrettede jobannonce og ram de rigtige kandidater