Henrik G. Qvottrup | LinkedIn rådgiver
TILMELD NYHEDSBREV
Blog Karriere Henrik G. Qvottrup | LinkedIn rådgiver Du er hvad du deler – Dit personlige brand på nettet

Du er hvad du deler – Dit personlige brand på nettet Populær

Skrevet af Henrik G. Qvottrup | LinkedIn rådgiver      02. September 2013     10514  

Kommunikation og opførsel på sociale- og digitale medier er afgørende for dit personlige brand på internettet . En værdiskabende profilbeskrivelse er kun fundamentet for hvordan folk opfatter dig, det er kommunikation der skaber brandet.

Husk på at du næsten altid er langt mere synlig end du tror. Hver gang du deler, liker eller kommenterer videresendes det til dit netværk. Når du deler materiale fra andre, siger du god for afsender og indhold, og du signalerer at de er i tråd med dine værdier og din faglighed.
Samme gør sig gældende for hvem du er forbundet med. Din connections på Linkedin, venner på Facebook og hvem du følger på twitter fortæller noget om hvem du er og hvilke værdier du står for; ligeledes med hvem der deler og interagerer med din kommunikation.

Artiklen fortsætter efter billedet 

DU ER HVAD DU DELER - Dit personlige brand p nettet

Hermed 4 simple råd til kommunikation på nettet

Undgå spam og unødvendig støj
Skær alt kommunikation væk, der ikke skaber værdi for modtageren. Forsøg at undgå at poste den samme besked to gange, medmindre det er absolut nødvendigt! Det er naturligt at ville dele sit budskab på alle platforme, men for de der følger dig flere steder, kan det fremstå som spam.

Samme gør sig gældende når du deler noget i grupper på linkedin; hver gang du deler i en gruppe, deles det i dit netværks nyhedsstrøm. Deler du samme budskab i 4 grupper efter hinanden, får dit netværk nyhedsstrøm beskeden 4 gange. 


Kan jeg læse hvad du tænker?

Ting på skrift lyder ofte hårdere end de er tænkt, og ironi og sarkasme går nemt tabt fra tanke til tekst. Husk altid på at en modtager læser hvad du skriver, ikke hvad du tænker. Husk også at dit buskab ikke kun læses af den du skriver til, så pas på med indforstået humor og personlige referencer.


Den positive metafortælling

Du skal fokusere på at fortælle "hvordan ting fungerer" og ikke på "hvorfor de ikke fungerer. Brok og negativitet giver ikke en arbejdsgiver lyst til at ansætte dig, hvorimod en konstruktiv og løsningsorienteret tilgang giver et positivt billede af dig som potentiel medarbejder.

 

Altid en second opinion

Få altid en anden til at se på din kommunikation, inden du sender noget afsted. Så undgår du, for det meste, de værste kommunikative brølere.

 

Med venlig hilsen
Henrik G. Qvottrup

 

Kommunikation og opførsel på sociale- og digitale medier er afgørende for dit personlige brand på internettet . En værdiskabende profilbeskrivelse er kun fundamentet for hvordan folk opfatter dig, det er kommunikation der skaber brandet.