Få nemt og gratis den nyeste viden om jobsøgning, karriere og rekruttering ved at tilmelde dig vores nyhedsbreve.
Henrik G. Qvotttrup er strategisk rådgiver indenfor branding, digital markedsføring og iværksætteri. Han har arbejdet med udvikling og implementering af personlig branding for både erhvervsfolk, atleter og ledige.
Han har hjulpet nye iværksættere som mentor, sparringspartner og lige nu er han projektleder på Projekt IdéFabrikken, der hjælper ledige til at blive selvstændige.
Han har siden 2010 blogget aktivt, både på egen blog og som gæste/ekspertblogger på en række blogsider for iværksættere, ledige og fagfolk indenfor kommunikation og branding.
Et CV behøver ikke nødvendigvis at indeholde sang, dans og video for at fange en arbejdsgivers opmærksomhed – men leveringen skal altså helst som minimum leve til op gennemsnittet og være så overskueligt og tilgængeligt som muligt.
Forestil dig at du ser en person på gaden og tænker "det er da Troels" – det er genkendelse og synlighed, vedkommende har markedsført sig overfor dig. Ser du dermed en person og tænker "det er da Troels, han er en enormt dygtig revisor og altid klar med en kvik bemærkning" så vedkommende brandet sig i din bevidsthed.
Kommunikation og opførsel på sociale- og digitale medier er afgørende for dit personlige brand på internettet . En værdiskabende profilbeskrivelse er kun fundamentet for hvordan folk opfatter dig, det er kommunikation der skaber brandet.