Få nemt og gratis den nyeste viden om jobsøgning, karriere og rekruttering ved at tilmelde dig vores nyhedsbreve.
Det hænder, at en jobsøger modtager et afslag på jobbet, som ikke helt ligner de andre. Sådan et super godt og personligt afslag modtog Mai-Britt. Du kan se afslaget her...
Du kan se afslaget her...
Klik på billedet for at få det i stor størrelse og læse afslaget...
Det er et jobafslag, der formår at sætte mennesket i fokus. Det anerkender det menneske, der har lagt en masse arbejde i at skrive en ansøgning, og som så alligevel får afslag
Men afslaget fortæller også, at det er rigtige mennesker, der sider i den anden ende – i virksomheden. Her her skal vi måske lige nævne at virksomheden, det drejer sig om er Integro. Dette er ikke et koldt intetsigende standard svar a al:
"hvis du ikke har hørt fra os inden den xxxx, så er du ikke kommet i betragtning til stillingen".
Vi får altså opfattelsen af Integro er en virksomhed, der består af rigtige mennesker. Mennesker der også tænker på den store del af ansøgerfeltet, som de nødvendigvis må give et afslag.
Hvis der var en ting, som kunne gøre dette jobafslag endnu bedre, så må det være at der var nogle informationer, om hvad der var lagt vægt på i udvælgesen. Havde Integro formået at få denne del med i afslaget, så havde vi været meget tæt på det perfekte afslag.
Heldigvis formår de fleste virksomheder i dag at sende et afslag. Men som undersøgelsen af jobsøgernes oplevelse af rekrutteringsprocessen viser, så mangler de jobsøgende alligevel afslag i 25% af de ansøgninger, de har sendt. Det er dårlig stil. Der er altså stadig virksomheder, der kan blive bedre til denne del af rekrutteringsprocessen.
Dette afslag kan forhåbentlig inspirere en virksomhed eller to.
Og del gerne artiklen, hvis du tænker, at andre virksomheder kan lære noget af dette afslag.