Nyt fra Jobfisk.dk
TILMELD NYHEDSBREV

Jobfisk udenpayoff 2013-R 340x60

Jobsøgende: sådan oplever vi virksomhedernes rekruttering

Forside lilleVi har spurgt de jobsøgende, om hvordan virksomhedernes rekrutteringsproces opleves af dem. Det er viden som virksomheder og rekrutteringsbureauer kan bruge i den løbende vurdering af deres egne rekrutteringsprocesser. Læs hvordan jobsøgende oplever jobannoncerne, dele af rekrutteringsprocessen og hvor de mener, næste job kommer fra.

I denne første analyse af virksomhedernes rekruttering ser vi bl.a. hvor godt virksomhederne får beskrevet jobindhold, forventninger og virksomheden i jobannoncerne. Vi får et indblik, i hvordan de jobsøgende oplever den indledende kontakt med virksomhederne, og hvordan afslagene modtages.

De jobsøgende fortæller også igennem hvilken kanal, de tror, at næste job kommer. Og de fortæller om hvad de tror der betyder mest for virksomhederne, når de vælger den nye medarbejder. Vi har også spurgt ind til, hvad de tror, der sorterer en fra som kommende medarbejder. Og så giver de jobsøgende en vurdering af, hvem det klarer rekrutteringsprocessen bedst: Virksomhederne eller rekrutteringsbureauerne.

Jobfisk.dk synes, at såvel virksomheder som jobsøgende fortjener, at rekrutteringen er en god proces - derfor har vi lavet denne undersøgelse. 

 

Her finder du analysen.

 

Mange tak for din interesse og rigtig god læselyst.

 

 

 

Forside 2 2

 

 

 

 

henrik rygaard jensen - jobfisk dk200Spørgsmål til analysen kan stilles til:

Henrik Rygaard Jensen

Stifter & Indehaver, Jobfisk.dk

Mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tlf.: 6128 7010

 

 

 

 

Bedre employer branding med bedre rekruttering

Jeg er altid klar på at tale med jer om jeres rekruttering. Lad os sammen se på hvor I kan blive bedre i rekrutteringsprocessen - til gavn for jeres samlede employer brand.

Og til glæde for de mange kandidater, der i fremtiden vil søge job hos jer.

 

Kontakt mig på 

Mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Tlf.: 6128 7010

 

 

 

 

 Læs mere om den gode jobannonce her...

 

 

 

 

Udtalelser om analysen

Her er nogle af de ord, der er sagt og skrevet om analysen.

 

"Jobfisk.dk har begået en lille perle af en undersøgelse, der givet et let tilgængeligt overblik over, hvad jobsøgende forventer i rekrutteringsprocessen. Undersøgelsen er ledsaget af gode praktiske råd til den ansættende virksomhed undervejs. Men kort og godt, så handler det om at tænke forløbet igennem fra stillingsopslag til ansættelse på en måde, så den jobsøgende kandidat oplever et professionelt, roligt og nærværende forløb. Kan anbefales som referenceværk til en gennemgang af din virksomheds ansættelsesproces - og jeg har selvfølgelig sendt den til min egen HR-afdeling til inspiration. "

Jesper Rønnow Simonsen, Direktør hos Skat

 

 

"Som "hiring manager" er det primære succeskriterie oftest, at man får ansat den rigtige kandidat så hurtigt som muligt, mens de øvrige parametre tit betragtes som sekundære. Jobfisk's analyse giver anledning til at tage et mere holistisk syn på evalueringen og optimeringen af hele rekrutteringsprocessen: Dem, jeg kommer i kontakt med enten telefonisk eller fysisk, skal have indtryk af, at det er verdens bedste arbejdsplads og virksomhed, de har søgt job hos, og de skal naturligvis føle, at det var en god og behagelig oplevelse, også hvis de ikke fik jobbet. "

Filip Sauer, Head of Transaction Systems hos Autorola

 

 

"Læser man lidt nærmere giver det alligevel anledning til at give sine egne processer og sin egen annoncering en ekstra tanke eller to. Undersøgelsen er bestemt en halv times læsning værd."


Rasmus D. Jensen, direktør for partner- og annoncesalg hos Ofir

 

 

 

Annonce

Modtag 3 gratis tilbud p din nste rekruttering

 

 

Jobsøgendes oplevelser af virksomhedernes jobannoncer, rekrutteringsprocessen og hvad skal der til for at få næste job.