Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

Sådan får vi en 4-dages arbejdsuge

Sdan fr vi en 4-dages arbejdsugeAllerede overskriften får nogle til slikke sig om munden og sige 'ja tak, hvornår kan vi begynde'.Mens andre resolut stiller sig op og siger 'aldrig i livet'.

Så er fronterne trukket op og beskydningen fra begge sider kan begynde.

Læs mere…

Har du overvejet et brancheskift i din 3. karrierefase?

Susanne TeglkampI 'gamle dage' tog man en uddannelse indenfor for et fag og så blev man typisk inden for det fag resten af sit arbejdsliv. Sådan er det ikke mere. Efterhånden som pensionsalderen sættes op, skal vi blive så længe på arbejdsmarkedet, at vi ikke kan se os selv beskæftige os inden for det samme område hele vores arbejdsliv.

Læs mere…

4 guides til brug af ChatGPT i jobsøgningen

ChatGPT i jobsgningen 3ChatGPT har hurtigt fundet sin plads i jobsøgningen.
Og brugt rigtigt kan den være en spændende sparringspartner.

Men hvordan gør vi så det? Det får du 4 guides til her.

Læs mere…

En anderledes og kreativ tilgang til jobsøgning

Camilla Hejbl JohansenJobsøgning kan være svært. Og nogle gange går det ikke lige som man havde håbet på. Der er mange afslag. Som nyuddannet får du måske begrundelsen "manglende erfaring" smidt i hovedet den ene gang efter den anden. Det oplever Camilla desværre også. Men nu prøver hun en anden kreativ tilgang til jobsøgningen.

Læs Camillas historie her.

Læs mere…

Bliv tilmeldt nyhedsbrevet

Få nemt og gratis den nyeste viden om jobsøgning, karriere og rekruttering ved at tilmelde dig vores nyhedsbreve.

* Felt påkrævet


 

Min rollemodel kan hjælpe dig til at blive knivskarp

Bullseye 2Kære jobsøgende,
Har du en rollemodel til sparring, på sidelinjen eller bare mentalt?

Det kan være en god støtte, om personen er der fysisk eller blot mentalt i tankerne til at stille dig spørgsmålstegn til værdien for virksomheden i hver sætning i din ansøgning.

Læs mere…

Inviter 'djævlens advokat' med i din jobsøgning

Vgt og hammer2 lilleEr du som aktiv jobsøgende ved at være rigtig godt træt af at høre om manglen på arbejdskraft og efterspørgslen på udenlandsk arbejdskraft - og at det skal gøres lettere for virksomhederne. At der mangler hænder samtidig med, at der er så mange ledige hænder...

Læs mere…

Blog Karriere Henrik G. Qvottrup | LinkedIn rådgiver Du er hvad du deler – Dit personlige brand på nettet

Du er hvad du deler – Dit personlige brand på nettet Populær

Skrevet af Henrik G. Qvottrup | LinkedIn rådgiver      02. September 2013     10512  

Kommunikation og opførsel på sociale- og digitale medier er afgørende for dit personlige brand på internettet . En værdiskabende profilbeskrivelse er kun fundamentet for hvordan folk opfatter dig, det er kommunikation der skaber brandet.

Husk på at du næsten altid er langt mere synlig end du tror. Hver gang du deler, liker eller kommenterer videresendes det til dit netværk. Når du deler materiale fra andre, siger du god for afsender og indhold, og du signalerer at de er i tråd med dine værdier og din faglighed.
Samme gør sig gældende for hvem du er forbundet med. Din connections på Linkedin, venner på Facebook og hvem du følger på twitter fortæller noget om hvem du er og hvilke værdier du står for; ligeledes med hvem der deler og interagerer med din kommunikation.

Artiklen fortsætter efter billedet 

DU ER HVAD DU DELER - Dit personlige brand p nettet

Hermed 4 simple råd til kommunikation på nettet

Undgå spam og unødvendig støj
Skær alt kommunikation væk, der ikke skaber værdi for modtageren. Forsøg at undgå at poste den samme besked to gange, medmindre det er absolut nødvendigt! Det er naturligt at ville dele sit budskab på alle platforme, men for de der følger dig flere steder, kan det fremstå som spam.

Samme gør sig gældende når du deler noget i grupper på linkedin; hver gang du deler i en gruppe, deles det i dit netværks nyhedsstrøm. Deler du samme budskab i 4 grupper efter hinanden, får dit netværk nyhedsstrøm beskeden 4 gange. 


Kan jeg læse hvad du tænker?

Ting på skrift lyder ofte hårdere end de er tænkt, og ironi og sarkasme går nemt tabt fra tanke til tekst. Husk altid på at en modtager læser hvad du skriver, ikke hvad du tænker. Husk også at dit buskab ikke kun læses af den du skriver til, så pas på med indforstået humor og personlige referencer.


Den positive metafortælling

Du skal fokusere på at fortælle "hvordan ting fungerer" og ikke på "hvorfor de ikke fungerer. Brok og negativitet giver ikke en arbejdsgiver lyst til at ansætte dig, hvorimod en konstruktiv og løsningsorienteret tilgang giver et positivt billede af dig som potentiel medarbejder.

 

Altid en second opinion

Få altid en anden til at se på din kommunikation, inden du sender noget afsted. Så undgår du, for det meste, de værste kommunikative brølere.

 

Med venlig hilsen
Henrik G. Qvottrup