Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

Farveladen – et værktøj til målretning af ansøgning og CV

Farver lilleNutidens arbejdsgivere elsker målrettede ansøgninger (og ditto CV'er). Kandidater, der kan se sig selv med arbejdsgiverens briller, og som beskriver, hvordan deres erfaring og kompetencer matcher lige netop de behov, virksomheden har, er i høj kurs blandt arbejdsgiverne.

Læs mere…

E-handel som 6 ugers jobrettet akademifag i Midtjylland

E-handel undervisning beskaret2Der er behov for arbejdskraft med kompetencer i e-handel. Det peger flere undersøgelser på. Hvilket jo giver god mening, da en stor del af vores indkøb allerede er flyttet fra de fysiske butikker og over i netbutikkerne. De seneste år er handlen i webshops steget med omkring 20% årligt. Ikke mindst corona-situationen har skabt stor vækst i webbutikkerne og dermed øget behov for arbejdskraft.

Læs mere…

Forbered dig på arbejdsmarkedet i en post COVID-19 verden

Search 3Den seneste bølge af friske og ivrige nyuddannede kandidater vil snart starte på deres rejse for at komme ind på arbejdsmarkedet, men med en ustabil global økonomi, og mange på udkig efter beskæftigelse på samme tid. Hvordan kan nyuddannede kandidater forberede sig på at komme ind i arbejdsmarkedet efter den igangværende COVID -19 pandemi?

Læs mere…

Sådan optimerer du dine fremtidige jobmuligheder, mens du studerer

Sådan optimerer du dine fremtidige jobmuligheder, mens du studererHvis du er studerende, og du læser en uddannelse, der ikke har en indbygget jobtitel i sig – sygeplejerske, pædagog, læge, ingeniør osv. – er det ikke sikkert, at der står et job og venter på dig, når du er færdiguddannet. Der er i dag mange uddannelser, særligt universitetsuddannelser, hvor mange kan lidt af det samme. Dermed er der mange om buddet, og det gør, at flere og flere nyuddannede er ledige i lange perioder.

Læs mere…

Bliv tilmeldt nyhedsbrevet

Få nemt og gratis den nyeste viden om jobsøgning, karriere og rekruttering ved at tilmelde dig vores nyhedsbreve.

* Felt påkrævet


 

Genfind din indre kriger, når jobsøgningen bliver langstrakt

Fyrvrkeri 32019 ligger nu bag os. 2020 er skudt i gang med et spritnyt år og tilmed et nyt årti. Hvad tænkte du, da Rådhusklokken bimlede? Forestil dig så hvordan du om et år fejrer dit Nytår – altså 1 år frem. Har du været jobsøgende i lang tid er du nødt til at foretage dig noget helt nyt, når du ønsker et andet resultat.

Læs mere…

Ta' Ja-hatten på! Jobsøgning +50 er et plus

FirklverTa' JA-HATTEN på til at læse denne blog. Hvis du hellere foretrækker NEJ-HATTEN, så stop med at læse videre, da det alligevel ikke nytter. En NEJ-HAT er ikke konstruktiv til jobsøgning. Må man ikke sætte grænser da, Bente? Jo, grænser for områder, brancher, risici, arbejdstider, værdier, etik, transport m.v. Men et generelt negativt mindset = begrænset og fastlåst tankegang, som ikke fører til noget konstruktivt på nogen måde.

Læs mere…

Tusindvis af danske virksomheder, organisationer og foreninger går i disse måneder og overvejer, hvad det præcis er, at en Facebook-side skal bruges til. Nogle er ved at oprette én, andre har gjort det, men er ikke helt sikre på, hvad effekten er, og hvordan Facebook-siden i det hele taget håndteres bedst muligt.

Den usikkerhed besluttede de danske Facebook-eksperter hos Komfo sig for at gøre noget ved, og de har brugt sommeren på at lave en Facebook guide om emnet.

Guiden fokuserer på et af det mest udbredte elementer i virksomheders brug af Facebook, nemlig Facebook-sider - eller virksomhedsprofiler, som Komfo bruger som betegnelse i guiden. En virksomhedsprofil er gratis og nem at oprette, og er derfor også fristende at begive sig i kast med, når nu så mange danskere befinder sig dagligt på Facebook.

Nogle virksomheder kaster sig hovedløst ud i det, mens andre tøver for længe af frygt for det ukendte. Begge tilfælde kan medføre problemer, som let kan undgås ved at overveje ganske få og simple ting. 10 af disse ting har vi prøvet at samle i denne guide. (Citat Rasmus Møller-Nielsen, Adm. Direktør)

Guiden er på den måde målrettet alle, der lige nu sidder med ansvaret for overvejelserne omkring brugen af netop virksomhedsprofiler på Facebook. Samtidig med at være rådgivende i brugen af profilerne, forklares også hvad det egentlig er, at en virksomhedsprofil på Facebook bedst bruges til.

Vi håber at guiden kan være med til at kaste lys over, hvilket fremragende værktøj virksomhedsprofiler er i bestemte sammenhænge - og på samme måde, hvad de ikke kan bruges til. Facebooks dynamikker er så meget mere afgørende for virksomheders fremtidige organisering, at det langt fra er hensigtsmæssigt at koge sine "Facebook-overvejelser" ned til en beslutning om at oprette en virksomhedsprofil eller ej. (Citat Rasmus Møller-Nielsen, Adm. Direktør)


Facebook guiden kan downloades gratis fra Komfo´s hjemmeside

Om Komfo:

Komfo er en dansk IT- og rådgivningsvirksomhed med Facebook-platformen som speciale.

Pressemeddelelse fra Komfo