Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

WHY WE FIGHT

24WWIQ1SOK 3- hvorfor er jobrådgivning så spændende?

Så du også "Band of Brothers" (Dansk: Kammerater i Krig), dengang serien kom frem? Et af de sidste afsnit havde titlen "Why We Fight" og handlede om, at gruppen af soldater var blandt de første til at se rædslerne i KZ-lejrene.

Læs mere…

5 nemme måder at fremstå professionelt

laeg-besked-efter-tonenAlt for mange overser, at jobsøgning også handler om branding. Fagligt – det er indlysende – men også som person. Og her kommer din professionelle fremtræden i din kommunikation for alvor ind i billedet. Når du vælger at virke uprofessionel, risikerer du at efterlade et indtryk af en person, som man ikke har lyst til at ansætte.

Læs mere…

En busreklame som ansøgning, ja hvorfor ikke?

Busreklame jesper friis2Hvordan bryder jeg igennem, og bliver set? Lige det spørgsmål, tror jeg, stort set alle jobsøgende har siddet med. Selv om der er snak om stadig større mangel på arbejdskraft og at ledigheden er faldende, så er der mange, som ikke føler, de kan bryde igennem "muren" til virksomheder eller rekrutteringskonsulenter og blive set eller hørt – det gælder også mig!

Læs mere…

Det fedeste job: Rejs ud med alt betalt – dog ingen løn

Fjord new-zealand2Drømmer du om fritidsjobbet, der bringer dig til nogle af verdens smukkeste og vildeste steder. Så har du nu muligheden. Se mere i dette specielle jobopslag.

Læs mere…

WHY WE FIGHT

24WWIQ1SOK 3- hvorfor er jobrådgivning så spændende?

Så du også "Band of Brothers" (Dansk: Kammerater i Krig), dengang serien kom frem? Et af de sidste afsnit havde titlen "Why We Fight" og handlede om, at gruppen af soldater var blandt de første til at se rædslerne i KZ-lejrene.

Læs mere…

5 nemme måder at fremstå professionelt

laeg-besked-efter-tonenAlt for mange overser, at jobsøgning også handler om branding. Fagligt – det er indlysende – men også som person. Og her kommer din professionelle fremtræden i din kommunikation for alvor ind i billedet. Når du vælger at virke uprofessionel, risikerer du at efterlade et indtryk af en person, som man ikke har lyst til at ansætte.

Læs mere…

Hvem har initiativet? Populær

Skrevet af Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk     30. April 2013     2177  

Er du typen, der tager initiativet, eller er du en af dem der liker, deler og så sætter sig tilbage og venter? Hvilken type vil du selv helst have i din virksomhed?

Jeg ser jævnligt folk, der på LinkedIn skriver en status, hvori de søger folk til en helt konkret stilling. Jeg synes, det er super fedt at LinkedIn og netværk på denne måde er draget ind i dagens rekrutteringer.
Ofte bliver disse statusopdateringer 'delt' og 'liket' i stor stil og når på denne måde ud til rigtig mange mennesker. Der er også mange der giver en kommentar med på vejen, hvor de roser vedkommende for at slå stillinger op på denne måde, eller de nævner lige, at de måske kender den helt rette til jobbet.
Der er også rigtig mange, der skriver en kommentar, der minder meget om denne: 'Lyder rigtig interessant og lige noget for mig. Kig på min profil og kontakt mig, hvis du finder den interessant'.

Det er så her, at jeg undrer mig. Hvorfor stoppe der? Hvorfor overlade initiativet til vedkommende der har slået jobbet op? De har måske slået jobbet op her, fordi det skal gå rigtig hurtig. Så hvem arbejder de videre med: dem der viser initiativ og ringer, så de kan starte dialogen (og fra-sorteringen) allerede der? Eller dem hvor de skal til at tjekke en helt LinkedIn-profil ud - som måske oven i købet er mere generel en specifik til netop dette job (en af de små ulemper ved LinkedIn-profilen men ellers ikke genstand for dette indlæg)?

Mit bedste bud er dem der viser mest interesse og initiativ, er en af dem der har størst chance for at få jobbet.
Som med så mange andre aspekter af jobsøgningen handler det om at tage initiativet og styringen, når det er muligt. Lad være med at overlade det til andre.

Så tag styringen og kontakt en i dag, som du ellers sidder og venter på, kontakter dig. Måske resultatet vil overraske dig.

Tilføj kommentar

Sikkerhedskode
Opdatér


Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside og din oplevelse, når du bruger den. For at finde ud af mere om de cookies, vi bruger, og hvordan man sletter dem, se vores Vilkår og Betingelser.

Jeg accepterer cookies fra dette dette site.

EU Cookie Direktiv