Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

Hyr de unge gennem Snapchat

Hyr de unge med Snapchat lilleMed de mange nye teknologiske vidundere ved hånden gider de unge ikke længere at udfylde de gammeldags ansøgninger, derfor vil burgerkæden McDonalds nu forsøge at fange de unge mellem 16 og 24 år gennem deres fortrukne medie; mobilen.

Læs mere…

Den globale og teknologiske udvikling skaber nye behov hos virksomhederne

Den globale og teknologiske udvikling lilleIfølge en rapport udarbejdet for HK (af tænketanken Cevea 2015) vurderes det at 31% af alle jobs vil være delvist eller fuldt automatiserede om 10 til 20 år, men den globale og teknologiske udvikling skaber også nye behov hos virksomhederne.

Læs mere…

Virksomhedssponsorerede kurser til jobsøgende – indgangsvinkel til arbejdsmarkedet!

Virksomhedssponsorerede kurser til jobsgende lille Vi er faktisk rigtig mange jobsøgere som virkelig gerne vil have et arbejde, og som er indstillet på, at opgaver og arbejdsmarkedet ændrer sig.

Kunne man tænke ud ad boksen, når jobsøgende eksempelvis har brug for opkvalificering og det kræver et kursus?

Læs mere…

12 vigtige egenskaber som iværksætter

ivrkstter lilleKristoffer Hjerrild er den stolte ejer af både Winkwink og et Magento-orienteret webbureau. Til dagligt skriver han selv en blog omkring netop iværksætteri og hele den verden han som virksomhedsejer har en del erfaring med. I dette blogindlæg fortæller han om de 12 vigtigste egenskaber man som iværksætter skal være i besiddelse af.

Læs mere…

Virksomhedssponsorerede kurser til jobsøgende – indgangsvinkel til arbejdsmarkedet!

Virksomhedssponsorerede kurser til jobsgende lille Vi er faktisk rigtig mange jobsøgere som virkelig gerne vil have et arbejde, og som er indstillet på, at opgaver og arbejdsmarkedet ændrer sig.

Kunne man tænke ud ad boksen, når jobsøgende eksempelvis har brug for opkvalificering og det kræver et kursus?

Læs mere…

12 vigtige egenskaber som iværksætter

ivrkstter lilleKristoffer Hjerrild er den stolte ejer af både Winkwink og et Magento-orienteret webbureau. Til dagligt skriver han selv en blog omkring netop iværksætteri og hele den verden han som virksomhedsejer har en del erfaring med. I dette blogindlæg fortæller han om de 12 vigtigste egenskaber man som iværksætter skal være i besiddelse af.

Læs mere…

Fejl
  • There was a problem loading image Virksomhedssponsorerede%20kurser%20til%20jobsgende%20lille%20.jpg
  • There was a problem loading image ivrkstter%20lille.jpg
  • There was a problem loading image Hyr%20de%20unge%20med%20Snapchat%20lille.jpg
  • There was a problem loading image Den%20globale%20og%20teknologiske%20udvikling%20lille.jpg

Hvem har initiativet? Populær

Skrevet af Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk     30. April 2013     2432  

Er du typen, der tager initiativet, eller er du en af dem der liker, deler og så sætter sig tilbage og venter? Hvilken type vil du selv helst have i din virksomhed?

Jeg ser jævnligt folk, der på LinkedIn skriver en status, hvori de søger folk til en helt konkret stilling. Jeg synes, det er super fedt at LinkedIn og netværk på denne måde er draget ind i dagens rekrutteringer.
Ofte bliver disse statusopdateringer 'delt' og 'liket' i stor stil og når på denne måde ud til rigtig mange mennesker. Der er også mange der giver en kommentar med på vejen, hvor de roser vedkommende for at slå stillinger op på denne måde, eller de nævner lige, at de måske kender den helt rette til jobbet.
Der er også rigtig mange, der skriver en kommentar, der minder meget om denne: 'Lyder rigtig interessant og lige noget for mig. Kig på min profil og kontakt mig, hvis du finder den interessant'.

Det er så her, at jeg undrer mig. Hvorfor stoppe der? Hvorfor overlade initiativet til vedkommende der har slået jobbet op? De har måske slået jobbet op her, fordi det skal gå rigtig hurtig. Så hvem arbejder de videre med: dem der viser initiativ og ringer, så de kan starte dialogen (og fra-sorteringen) allerede der? Eller dem hvor de skal til at tjekke en helt LinkedIn-profil ud - som måske oven i købet er mere generel en specifik til netop dette job (en af de små ulemper ved LinkedIn-profilen men ellers ikke genstand for dette indlæg)?

Mit bedste bud er dem der viser mest interesse og initiativ, er en af dem der har størst chance for at få jobbet.
Som med så mange andre aspekter af jobsøgningen handler det om at tage initiativet og styringen, når det er muligt. Lad være med at overlade det til andre.

Så tag styringen og kontakt en i dag, som du ellers sidder og venter på, kontakter dig. Måske resultatet vil overraske dig.

Tilføj kommentar

Sikkerhedskode
Opdatér


Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside og din oplevelse, når du bruger den. For at finde ud af mere om de cookies, vi bruger, og hvordan man sletter dem, se vores Vilkår og Betingelser.

Jeg accepterer cookies fra dette dette site.

EU Cookie Direktiv