Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

Hit med jobbet

hit med jobbetDen 30 årige gamle skabelon for den gode ansøgning virker ikke. I stedet skal du sætte din professionelle personlighed i spil for at score jobbet.

Det er baggrunden for bogen Hit med jobbet, som Steen Kræmer Rasmussen har skrevet.

Læs mere…

Jobcoach app - anmeldelse

Jobcoach AppAkademikernes a-kasse har lanceret en app, som indholder de bedste redskaber til jobsøgning. Som 4. gangs ledig, måtte jeg selvfølgelig prøve appen, og jeg er positivt overrasket.

Læs mere…

Søger du job på en god eller dårlig arbejdsplads?

JobberLife logoKender du følelsen: Du søger et nyt job, men er virksomheden nu en god eller en dårlig arbejdsplads? Det spørgsmål har de fleste, der på et tidspunkt har søgt et nyt job, stillet sig selv. Peter og Rasmus vil hjælpe dig til svaret inden du søger jobbet.

Læs mere…

Jobsøgende: sådan oplever vi virksomhedernes rekruttering

Forside lilleVi har spurgt de jobsøgende, om hvordan virksomhedernes rekrutteringsproces opleves af dem. Det er viden som virksomheder og rekrutteringsbureauer kan bruge i den løbende vurdering af deres egne rekrutteringsprocesser. Læs hvordan jobsøgende oplever jobannoncerne, dele af rekrutteringsprocessen og hvor de mener, næste job kommer fra.

Læs mere…

Når jobannoncen rammer målgruppen

NNIT opslagDet er ikke så tit, at jeg ser en stillingannonce, der virkelig er målrettet både virksomheden, der søger og de kandidater, de ønsker at få fat i. Men her er i mine øjne et godt eksempel.

Læs mere…

Hvad koster sygefravær? – Og hvad kan vi gøre ved det?

Sygefravær koster mere end vi tror
Og samtidig kan omkostningen med de rigtige værktøjer sænkes markant.

Hvad koster sygefravær? – Og hvad kan vi gøre ved det?

Læs mere…

Fejl
  • There was a problem loading image JobberLife%20logo.png
  • There was a problem loading image hit%20med%20jobbet.jpg
  • There was a problem loading image Jobcoach%20App.PNG

Hvem har initiativet? Populær

Skrevet af Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk     30. April 2013     1260  

Er du typen, der tager initiativet, eller er du en af dem der liker, deler og så sætter sig tilbage og venter? Hvilken type vil du selv helst have i din virksomhed?

Jeg ser jævnligt folk, der på LinkedIn skriver en status, hvori de søger folk til en helt konkret stilling. Jeg synes, det er super fedt at LinkedIn og netværk på denne måde er draget ind i dagens rekrutteringer.
Ofte bliver disse statusopdateringer 'delt' og 'liket' i stor stil og når på denne måde ud til rigtig mange mennesker. Der er også mange der giver en kommentar med på vejen, hvor de roser vedkommende for at slå stillinger op på denne måde, eller de nævner lige, at de måske kender den helt rette til jobbet.
Der er også rigtig mange, der skriver en kommentar, der minder meget om denne: 'Lyder rigtig interessant og lige noget for mig. Kig på min profil og kontakt mig, hvis du finder den interessant'.

Det er så her, at jeg undrer mig. Hvorfor stoppe der? Hvorfor overlade initiativet til vedkommende der har slået jobbet op? De har måske slået jobbet op her, fordi det skal gå rigtig hurtig. Så hvem arbejder de videre med: dem der viser initiativ og ringer, så de kan starte dialogen (og fra-sorteringen) allerede der? Eller dem hvor de skal til at tjekke en helt LinkedIn-profil ud - som måske oven i købet er mere generel en specifik til netop dette job (en af de små ulemper ved LinkedIn-profilen men ellers ikke genstand for dette indlæg)?

Mit bedste bud er dem der viser mest interesse og initiativ, er en af dem der har størst chance for at få jobbet.
Som med så mange andre aspekter af jobsøgningen handler det om at tage initiativet og styringen, når det er muligt. Lad være med at overlade det til andre.

Så tag styringen og kontakt en i dag, som du ellers sidder og venter på, kontakter dig. Måske resultatet vil overraske dig.

Tilføj kommentar

Sikkerhedskode
Opdatér


Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside og din oplevelse, når du bruger den. For at finde ud af mere om de cookies, vi bruger, og hvordan man sletter dem, se vores Vilkår og Betingelser.

Jeg accepterer cookies fra dette dette site.

EU Cookie Direktiv