Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

5 arbejdsgivere afslører: Dét kigger vi efter i din jobansøgning

6 arbejdsgivere-Dt kigger vi efter lilleEn arbejdsgiver til et attraktivt job kan sagtens modtage flere hundrede ansøgninger.

Og lad det være sagt med det samme:
Han eller hun læser ikke dem alle sammen igennem. Det er der ikke tid til.

Læs mere…

Den (helt) målrettede jobansøgning

I want to work for BIG2Rådgivere inden for jobsøgning og karriere taler ofte om den målrettede ansøgning, som værende den rette vej at gå. Her er en person, der virkelig har taget det budskab til sig. Se hans bud på en målrettet ansøgning her.

Læs mere…

Personlig branding – det grundlæggende du SKAL vide

Personlig branding hgqForestil dig at du ser en person på gaden og tænker "det er da Troels" – det er genkendelse og synlighed, vedkommende har markedsført sig overfor dig. Ser du dermed en person og tænker "det er da Troels, han er en enormt dygtig revisor og altid klar med en kvik bemærkning" så vedkommende brandet sig i din bevidsthed.

Læs mere…

Hvordan kan du bruge Twitter som jobsøgende?

Netværk er vigtigt når man er jobsøgende! Twitter er et rigtig godt bud på et sted hvor du kan starte eller udvide dit netværk. Du har muligheden for at opnå viden inden for din branche, som kan være brugbar i din jobsøgning.

Du får her en forklaring på hvorfor og hvordan du kan bruge Twitter i din jobsøgningsproces.

Læs mere…

5 arbejdsgivere afslører: Dét kigger vi efter i din jobansøgning

6 arbejdsgivere-Dt kigger vi efter lilleEn arbejdsgiver til et attraktivt job kan sagtens modtage flere hundrede ansøgninger.

Og lad det være sagt med det samme:
Han eller hun læser ikke dem alle sammen igennem. Det er der ikke tid til.

Læs mere…

Personlig branding – det grundlæggende du SKAL vide

Personlig branding hgqForestil dig at du ser en person på gaden og tænker "det er da Troels" – det er genkendelse og synlighed, vedkommende har markedsført sig overfor dig. Ser du dermed en person og tænker "det er da Troels, han er en enormt dygtig revisor og altid klar med en kvik bemærkning" så vedkommende brandet sig i din bevidsthed.

Læs mere…

Fejl
  • There was a problem loading image 6%20arbejdsgivere-Dt%20kigger%20vi%20efter_lille.png
  • There was a problem loading image Jubilums%20magasin%20-%20endeligt2.jpg
  • There was a problem loading image Hvorfor%20bruge%20Twitter%20som%20jobsgende.png

Hvem har initiativet? Populær

Skrevet af Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk     30. April 2013     2006  

Er du typen, der tager initiativet, eller er du en af dem der liker, deler og så sætter sig tilbage og venter? Hvilken type vil du selv helst have i din virksomhed?

Jeg ser jævnligt folk, der på LinkedIn skriver en status, hvori de søger folk til en helt konkret stilling. Jeg synes, det er super fedt at LinkedIn og netværk på denne måde er draget ind i dagens rekrutteringer.
Ofte bliver disse statusopdateringer 'delt' og 'liket' i stor stil og når på denne måde ud til rigtig mange mennesker. Der er også mange der giver en kommentar med på vejen, hvor de roser vedkommende for at slå stillinger op på denne måde, eller de nævner lige, at de måske kender den helt rette til jobbet.
Der er også rigtig mange, der skriver en kommentar, der minder meget om denne: 'Lyder rigtig interessant og lige noget for mig. Kig på min profil og kontakt mig, hvis du finder den interessant'.

Det er så her, at jeg undrer mig. Hvorfor stoppe der? Hvorfor overlade initiativet til vedkommende der har slået jobbet op? De har måske slået jobbet op her, fordi det skal gå rigtig hurtig. Så hvem arbejder de videre med: dem der viser initiativ og ringer, så de kan starte dialogen (og fra-sorteringen) allerede der? Eller dem hvor de skal til at tjekke en helt LinkedIn-profil ud - som måske oven i købet er mere generel en specifik til netop dette job (en af de små ulemper ved LinkedIn-profilen men ellers ikke genstand for dette indlæg)?

Mit bedste bud er dem der viser mest interesse og initiativ, er en af dem der har størst chance for at få jobbet.
Som med så mange andre aspekter af jobsøgningen handler det om at tage initiativet og styringen, når det er muligt. Lad være med at overlade det til andre.

Så tag styringen og kontakt en i dag, som du ellers sidder og venter på, kontakter dig. Måske resultatet vil overraske dig.

Tilføj kommentar

Sikkerhedskode
Opdatér


Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside og din oplevelse, når du bruger den. For at finde ud af mere om de cookies, vi bruger, og hvordan man sletter dem, se vores Vilkår og Betingelser.

Jeg accepterer cookies fra dette dette site.

EU Cookie Direktiv