Jobfisk
TILMELD NYHEDSBREV

At ringe eller ikke ringe på jobopslaget…?

Gode spørgsmål til chefen kan få din ansøgning øverst i bunken!

Det er altid en rigtig god idé at kontakte virksomheden, før du skriver sin ansøgning. I de fleste opslag gives der et tlf. nr. og navnet på en eller flere ansvarlige personer, som er er velkommen til at kontakte for yderligere information. Hvis der ligefrem opfordres til at du kan ringe, bør du absolut gøre det – de har selv opfordret til det!

Læs mere…

6 FIF til dig som jobsøger!

Lene AndersenDu er som jobsøgende en blå bluse, der ligger blandt 12 andre bluser eller måske i værste fald blandt 150 andre blå bluser.
Hende der står for at skulle købe en blå bluse i størrelse M, kigger måske først på den øverste for at se om hun kan lide snittet – hmm ja – den er jo faktisk flot – derefter leder kunden efter den rigtige størrelse, hmm tja måske skal du lige prøves – men hov – der er jo en lille plet eller en løs tråd og kunden går tilbage til stakken og leder videre efter en anden i samme størrelse – jep der var den.
Kunden er glad, betaler og går sin vej med sin nye blå bluse – øv det var så ikke dig i denne omgang.

Læs mere…

Daniel med skiltet fik jobbet!

Glad p arbejdeDaniel stillede sig i starten af marts i år sig op på en af de store indfaldsveje til Frederikshavn, med et stort skilt. På skiltet fortalte han, at han søgte job hurtigst muligt. På mandag starter han i nyt job.

Læs mere…

Kreativ jobsøgning

perspektivFra tid til anden ser vi en ny kreativ måde at søge job på. Dem samler vi her. Se hvad den nyeste kreative jobsøgning går ud på. Måske du eller nogen i dit neværk bliver inspireret. Denne gang er det om at strikke sin jobansøgning.

Læs mere…

At ringe eller ikke ringe på jobopslaget…?

Gode spørgsmål til chefen kan få din ansøgning øverst i bunken!

Det er altid en rigtig god idé at kontakte virksomheden, før du skriver sin ansøgning. I de fleste opslag gives der et tlf. nr. og navnet på en eller flere ansvarlige personer, som er er velkommen til at kontakte for yderligere information. Hvis der ligefrem opfordres til at du kan ringe, bør du absolut gøre det – de har selv opfordret til det!

Læs mere…

6 FIF til dig som jobsøger!

Lene AndersenDu er som jobsøgende en blå bluse, der ligger blandt 12 andre bluser eller måske i værste fald blandt 150 andre blå bluser.
Hende der står for at skulle købe en blå bluse i størrelse M, kigger måske først på den øverste for at se om hun kan lide snittet – hmm ja – den er jo faktisk flot – derefter leder kunden efter den rigtige størrelse, hmm tja måske skal du lige prøves – men hov – der er jo en lille plet eller en løs tråd og kunden går tilbage til stakken og leder videre efter en anden i samme størrelse – jep der var den.
Kunden er glad, betaler og går sin vej med sin nye blå bluse – øv det var så ikke dig i denne omgang.

Læs mere…

Fejl
  • There was a problem loading image Lene%20Andersen.jpg
  • There was a problem loading image Glad%20p%20arbejde.jpg

Hvem har initiativet? Populær

Skrevet af Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk     30. April 2013     1107  

Er du typen, der tager initiativet, eller er du en af dem der liker, deler og så sætter sig tilbage og venter? Hvilken type vil du selv helst have i din virksomhed?

Jeg ser jævnligt folk, der på LinkedIn skriver en status, hvori de søger folk til en helt konkret stilling. Jeg synes, det er super fedt at LinkedIn og netværk på denne måde er draget ind i dagens rekrutteringer.
Ofte bliver disse statusopdateringer 'delt' og 'liket' i stor stil og når på denne måde ud til rigtig mange mennesker. Der er også mange der giver en kommentar med på vejen, hvor de roser vedkommende for at slå stillinger op på denne måde, eller de nævner lige, at de måske kender den helt rette til jobbet.
Der er også rigtig mange, der skriver en kommentar, der minder meget om denne: 'Lyder rigtig interessant og lige noget for mig. Kig på min profil og kontakt mig, hvis du finder den interessant'.

Det er så her, at jeg undrer mig. Hvorfor stoppe der? Hvorfor overlade initiativet til vedkommende der har slået jobbet op? De har måske slået jobbet op her, fordi det skal gå rigtig hurtig. Så hvem arbejder de videre med: dem der viser initiativ og ringer, så de kan starte dialogen (og fra-sorteringen) allerede der? Eller dem hvor de skal til at tjekke en helt LinkedIn-profil ud - som måske oven i købet er mere generel en specifik til netop dette job (en af de små ulemper ved LinkedIn-profilen men ellers ikke genstand for dette indlæg)?

Mit bedste bud er dem der viser mest interesse og initiativ, er en af dem der har størst chance for at få jobbet.
Som med så mange andre aspekter af jobsøgningen handler det om at tage initiativet og styringen, når det er muligt. Lad være med at overlade det til andre.

Så tag styringen og kontakt en i dag, som du ellers sidder og venter på, kontakter dig. Måske resultatet vil overraske dig.

Tilføj kommentar

Sikkerhedskode
Opdatér


Vi bruger cookies til at forbedre vores hjemmeside og din oplevelse, når du bruger den. For at finde ud af mere om de cookies, vi bruger, og hvordan man sletter dem, se vores Vilkår og Betingelser.

Jeg accepterer cookies fra dette dette site.

EU Cookie Direktiv